کد مطلب:259504 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:184

دعای قنوت امام هادی
دعای قنوت امام هادی علیه السلام از این قرار است:

أللهم مناهل كراماتك بجزیل عطیاتك مترعة، و أبواب مناجاتك لمن أمك مشرعة، و عطوف لحظاتك لمن ضرع الیك غیر منقطعة، و قد الجم الحذار، و اشتد الاضطرار، و عجز عن الاصطبار أهل الانتظار. و أنت اللهم بالمرصد من المكار، و غیر مهمل مع الامهال، و اللائذ بك آمن، و الراغب



[ صفحه 397]



الیك غانم، و القاصد.

اللهم لبابك سالم. أللهم فعاجل من قد امتز فی طغیانه، و استمر علی جهالته لعقباه فی كفرانه، و أطمعه حلمك عنه فی نیل ارادته، فهو یتسرع الی أولیائك بمكارهه، و یواصلهم بقبائح مراصده، و یقصدهم فی مظانهم بأذیته.

أللهم اكشف العذاب عن المؤمنین، و ابعثه جهرة علی الظالمین.

أللهم اكفف العذاب عن المستجیرین، و اصببه علی المغیرین.

أللهم بادر عصبة الحق بالعون، و بادر أعوان الظلم بالقصم.

أللهم أسعدنا بالشكر، و امنحنا النصر، و أعذنا من سوء البدار و العاقبة و الختر. [1] .

بارالها! چشمه های كرامت و بزرگواری تو، با بخشش های شایانت پرآب است؛ درهای مناجات و رازگویی تو، برای هر كسی كه قصد دیدارت را داشته باشد باز است؛ نگاه های مهربانانه ات پیوسته به كسانی كه در نهایت خواری و فروتنی به درگاهت روی آورده اند می رسد؛ این در حالی است كه ترس و هراس به نهایت و اضطرار و سردرگمی و بیچارگی شدید گشته، و منتظران نیز از صبر بیش تر ناتوان شده اند.

خدایا! تو در كمین گاه حیله گران هستی، و با وجود مهلت هایی كه می دهی ولی كار را رها نكرده ای؛ تنها، هر كس به تو تكیه كند در آرامش و امنیت است، و هر كس مشتاق تو باشد بهره مند است. و تنها هر كس - خدایا - به قصد رسیدن به درگاهت حركت كند، سالم می ماند.

بارالها! مجازاتت را زودتر به كسانی برسان كه سركشی را به نهایت



[ صفحه 398]



رسانیده و از بس ناسپاسی كرده پیوسته نسبت به سرانجام خود در نادانی و بی خبری به سر می برد، و بردباری تو، موجب طمع او نسبت به پیگیری مقاصدش شده است و بدین جهت به سرعت نسبت به دوستان و اولیای تو بدی می كند، و دام های زشت خود را پیوسته در راه شان قرار می دهد، و پیوسته در كمین است تا آزارشان دهد.

خداوندا! عذاب و كیفر خود را از مؤمنان برطرف كن و به صورت آشكار آن را بر ستمگران برانگیز.

بارالها! عذابت را از كسانی كه به تو پناه آورده اند باز دار، و بر سر تغییردهندگان بریز.

خدایا! با سپاسگزاریت ما را خوشبخت گردان، و پیروزیت را نصیب ما كن، و از بدی های شتابان، و بدی عاقبت، و فریفته شدن در امان دار. [2] .


[1] مهج الدعوات: ص 82. البلد الأمين: ص 657.

[2] مهج الدعوات: 82. البلد الأمين: 657.